• İstanbul 28° AÇIK
    • Adana
    • Adıyaman
    • Afyonkarahisar
    • Ağrı
    • Amasya
    • Ankara
    • Antalya
    • Artvin
    • Aydın
    • Balıkesir
    • Bilecik
    • Bingöl
    • Bitlis
    • Bolu
    • Burdur
    • Bursa
    • Çanakkale
    • Çankırı
    • Çorum
    • Denizli
    • Diyarbakır
    • Edirne
    • Elazığ
    • Erzincan
    • Erzurum
    • Eskişehir
    • Gaziantep
    • Giresun
    • Gümüşhane
    • Hakkâri
    • Hatay
    • Isparta
    • Mersin
    • istanbul
    • izmir
    • Kars
    • Kastamonu
    • Kayseri
    • Kırklareli
    • Kırşehir
    • Kocaeli
    • Konya
    • Kütahya
    • Malatya
    • Manisa
    • Kahramanmaraş
    • Mardin
    • Muğla
    • Muş
    • Nevşehir
    • Niğde
    • Ordu
    • Rize
    • Sakarya
    • Samsun
    • Siirt
    • Sinop
    • Sivas
    • Tekirdağ
    • Tokat
    • Trabzon
    • Tunceli
    • Şanlıurfa
    • Uşak
    • Van
    • Yozgat
    • Zonguldak
    • Aksaray
    • Bayburt
    • Karaman
    • Kırıkkale
    • Batman
    • Şırnak
    • Bartın
    • Ardahan
    • Iğdır
    • Yalova
    • Karabük
    • Kilis
    • Osmaniye
    • Düzce
  • İMSAK'A 02:00

  • HABER GÖNDER

  • İDDAA PROGRAMI
  • SİTE YAZARLARI
  • VİDEO GALERİ
  • FOTO GALERİ

İkinci el araçlar bu kurnazlıklarla daha pahalıya satılıyor

Pandemi süreciyle düşen otomotiv arzı piyasadaki kurnazları ortaya çıkardı. Fırsatçılık yapmaya çalışan galeri gibi ikinci el satıcıları 20 ila 30 bin liralık farkla sıfır araç satmaya çalışıyor. Sorunu fırsat bilen ikinci el satıcılar ise fiyat yükseltmeye devam ediyor

Otomotiv pazarında salgınla birlikte baş gösteren stok sorunu boyut değiştirdi. Ara veren üretim tesislerinin yeniden çarkları döndürmesi artan talebi karşılamasa da tüketici yeni bir araç almak için oldukça istekli davranıyor. Fabrikaların üretim startına kademeli olarak başlaması araç, sektör için olumlu ama talep için oldukça düşük.

BEKLEMEK İSTEMEYEN FATURASINI ÖDÜYOR

Bayi ortalama 10 araç çekebilecekken şimdilik sadece bunun 5’ini showroomlarına koyabiliyor. Hal böyle olunca tüketici de yeni bir araç almak için ya uzun bir bekleyişe soyunuyor ya da ikinci ele yöneliyor. Bu tarafta da en dikkat çeken sorunlardan biri sıfır fiyatından daha pahalıya satılan ‘sıfır ikinci eller’. Aracın bayideki sıfır fiyatı 200 bin lira iken, her hangi bir ikinci el araç galerisinde 220-230 bin liralara ilana koyuluyor. Tüketici bayide bulamadığı sıfır aracı bu sefer buralardan tedarik etmek istiyor. Bu sefer de fazla beklemenin bedelini nakit olarak ödüyor.

PİYASANIN ÇİVİSİ ÇIKTI

Öte yandan ikinci el araç tarafında da fiyatlar deyim yerindeyse uçtu gitti. 50-100 bin lira arasında 10 yaşında temiz araç bulmak neredeyse mümkün değil. Düşük kilometre ise kalmadı. 100-150 bin kilometreler artık düşük kabul ediliyor. Düşen faizlerle birlikte ayağını yerden kesmek isteyen tüketici burada da fahiş bir şekilde artan fiyatlarla karşılaşıyor. Hasarlı hasarsız bakmaksızın 2020 başlarında 50 bin lira olan araç, şimdi 100 bin liradan bile alıcı buluyor. Böylece yollarda hem güvensiz hem de yaşlı araç sayısı her geçen gün artış gösteriyor.

BÜTÇE AĞIR HASARLI OTOMOBİLE YETİYOR

Bir dönem gerçekleşen hurda indirimiyle birlikte birçok yaşlı araç emekliye ayrılırken, biten teşvik ve destekler yeni bombaların yola çıkmasına neden oluyor. Bunun önüne geçilmez ise alım gücü gün geçtikçe düşen tüketicinin sıfır otomobil hayali gerçek bir hayale dönüşecek. Sıfırı alamayan tüketici de bütçesinin yettiği nasıl toplandığı belli olmayan ağır hasarlı araçları tercih etmeye başlayacak hatta başladı bile. 50 bin lira bütçesi olan tüketici yine yaşlı ve hasarlı ikinci elleri favoriye almaya devam edecek.

Ekspertiz para odaklı çalışıyor

Bütçeye göre düşük kilometreli araç bulmak artık hayal oldu. İkinci el sektörünün oldukça hızlanmasıyla birlikte her mahalleye araç ekspertizleri açılmaya başlandı. İkinci el aracını satmak için elden geçiren tüketici ya da bazı galericiler yaptığı masrafa göre kilometre düşürüyor. 10-15 yaşındaki aracına yeniden motor yapan tüketici de aracını bu sefer sıfır ile bir tutuyor. Sonra da kilometre düşürme yöntemini seçiyor. Bazı araç ekspertizleri de anlaşmalı hareket ediyor. Değişen parçaya orijinal, komple boyalı parçalara da lokal boya teşhisi koyabiliyor.

Fiyatlar Eylül’e kadar böyle gider

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, piyasada sıfır araç bulunurluğunun eylülde artmasını beklediklerini ifade ederek, “Çünkü fabrikalar, yan sanayi ve tedarik zinciri ancak eski hızına eylül ayı ile birlikte ulaşabilir. Bu 1-2 aylık bir zaman. Bu zaman diliminden sonra istenilen aracın 1-2 ay beklenmeden bulunabileceğini öngörüyorum. Dolayısıyla sıfır araç bulunurluğu yeteri seviyeye geldikten sonra ikinci elde de bir fiyat dengelenmesi olur” dedi.

Şuayip Alabay

Share this:

YORUMLAR

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Hem kısıtlamayı hem de maske kuralını ihlal etti bir de polise direndi

Hızlı Yorum Yap

sf TÜRKİYE'DE KORONAVİRÜS
202.284

VAKA

176.965

İYİLEŞME

5.167

ÖLÜM

25.319

AKTİF VAKA

sf DÜNYA'DA KORONAVİRÜS
10.780.980

VAKA

5.528.887

İYİLEŞME

518.121

ÖLÜM

5.252.093

AKTİF VAKA

Yazarlar
Video
Galeri

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Haberinmerkezi.com.tr'e üye olun

Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

Haberinmerkezi.com.tr'e giriş yapın

Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.

Haber gönderim sistemimize hoş geldiniz

Galeri Alanı

828 x 470